Part1: Creativity & Branding

We tend to remember ...? (For sent a message to customers)

  • o Impact & relevant to us
  • o Simple & Simplicity (to process)
  • o Capture out interest & imagination (what's people like?)
  • o Annoying (or not)

Brand mean ...?

  • o Putting your mark (brand) into someone's memory but does recall your brand.
  • o A preference for one product or service. It means not bothering to look at other options.
  • o Knowing à buying your brand?
  • o Today customers get too much data - protect themselves from advertising.
  • o Leader of the field get benefits from advertising message.

"Branding is like marriage"

Why people buy ...?

  • o Most people who buy your products or services don't need it.
  • o We are basically buying things to make us happier.
  • o In mind is not enough we must in heart.
  • Case Study: Coca Cola, McDonald, Starbuck à buying a small pleasure.
  • o They want to feel special. - Fall in love with Brand
  • o Pay more for privilege

How to success for communication ...?

  • 1. Understand customer perspective
    • Running business for customer (Should do)
    • Running business for themselves
  • 2. Form creativity & Innovation : One can never assume that one's point of view is the only point of view. (one point but many way)
  • 3. Turn thing upside down and inside out - Loyalty, Trust, Special
  • 4. Outside the box

Part2: Case Study - Index Creative online

  • Online Social Marketing : "ต้องการการ comment และสนใจจากเพื่อน"
  • Web 1.0 : push content from editor (1-way communication)
  • Web 2.0 : user generate content (2-way communication)
  • o Facebook: user create content, multimedia embed, customize page, networking tool
  • o Youtube: user create content, open tool (comment), streaming media, viral tool & embed
  • o Multiply: user create content, customize tool, personalize, website
  • Web 3.0 : processing content the smart engine
  • ONLINE&OFFLINE : Online + Offline = Conversation (Big Idea)
  • สิ่งที่ต้องคำนึงถึง
    • Personalize
      • one product for one person
      • Ring back tone
    • Personal screen (Mobile Phone)
      • Application
      • Media
    • User Generate Content
    • Rich Media
      • Multimedia
      • Streaming Media
      • Embed

Example Fan page in Facebook

  • o iStudio Thailand
  • o Major Cineplex
  • o Index Creative Village

Case Study

How to ...? (for fan page)

  • o ไม่ควรทำ
    • § เล่าแต่เรื่องตัวเอง
    • § เรื่อง PR เรื่องทางการ
  • o ควรทำ
    • § Unseen
    • § Content ที่ engage

Part3: Case Study - KSMEs

  • 1) Customer Insight
    • a) Thais: คนไทยชอบ Ads ตลกขบขันสูงที่สุด รองลงมาคือกินใจ
    • b) Timing: Ads ต้องออกมาถูกเวลา
    • c) เรื่องโฆษณาให้คิดถึง 3F
      • i) First Idea - คนแรก ทำก่อนดี ทำหลัง คือ เลียนแบบ
      • ii) Fast Move - พัฒนาเรื่อย ๆ
      • iii) Flawless Communication - ไร้ที่ติ
  • 2) WOM (Word of mount)
    • a) สร้างประเด็นให้เป็นข่าว - แต่อย่าอื้อฉาว หรือพูดมากกว่าความเป็นจริง
    • b) ให้เลือกทำข่าวดี
    • c) Content: Why act. now?
    • d) Content: Partnership, Sponsorship
    • e) Content: Event & Seminar (วิทยากร คือ แรงดึงดูดที่สำคัญ)
    • f) Frequency & Consistency - ทำอย่างต่อเนื่องซ้ำ ๆ เห็นทุกที่
    • g) Duplication - Viral Marketing
    • h) Duplication - Social Network
  • 3) New Market
    • a) Critical Mass Communication สื่อสารกับกลุ่ม sme startup
  • 4) CRM&CEM
    • a) People - คน เพราะเป็น Touch point แรกที่ลูกค้าเจอ
    • b) Consistency - ต่อเนื่องและสม่ำเสมอ
    • c) Value of money - คุ้มค่าเงิน
  • 5) Co-Creation ทั้ง Offline และ Online

edit @ 9 Jul 2010 17:23:37 by นายโน้ต

Comment

Comment:

Tweet

Tags